Färdtjänst-var god dröj..
Det är inte OK att beställa skjuts och inte bli hämtad. Det är inte OK att behöva sitta timtals i kö för att komma fram i telefonen Det är inte OK att inte få svar på sina frågor...FÄRDTJÄNST ; ni är inte OK!
Jag har arbetat som kontaktperson och ledsagare under flera år och har själv mycket erfarenhet från denna instansen, kalla det inte service det de vill ge. När jag ringde och skulle boka var det alltid minst 20 minuter innan man kom fram. Sen bokade man en tid, låt oss säga hämtning kl 15. Det hände inte en enda gång att bilen kom i tid, alltid sen. Sen bokade man hemfärd, likadant då. Och så här har det tydligen alltid varit....Har ni hört något positivt om färdtjänst???? Det enda positiva är väl en och annan chaufför som har haft glimten i ögat. Annars bara negativt om detta företag. Jag hör bara negativa åsikter om färdtjänst. Hur många ggr har jag ringt färdtjänst åt kunder från butiken jag arbetat i. Då har alltså kunden bokat utanför butiken men stått och väntat och väntat och väntat....Använder man färdtjänst är det ofta för att man har ett funktionshinder och inte kan ta sig till platser på annat sätt och man är beroende utav deras tjänster. Ohyggligt att vara beroende av en tjänst som sköts så dåligt!!!!
